17 juli 2019 – Op 5 juli j.l werden er 2 instatours georganiseerd door Marketing Groningen, Marketing Midden-Groningen en Top van Groningen. Marketing Groningen heeft eerder instatours in de stad georganiseerd en dit was een groot succes. Nu was de provincie aan de beurt.

Instatours zijn busreizen waar mensen individueel voor in kunnen schrijven.  Deze bus rijdt met een fotograaf en de deelnemers (ca. 38) aan boord naar een aantal locaties in Groningen binnen bepaald thema, in dit geval: Oneindige vergezichten en Eeuwenoude kerken. Onderweg krijgen deelnemers van de fotograaf tips hoe ze mooie foto’s kunnen maken, waar ze ter plaatse mee gaan oefenen. De bedoeling is dat de foto’s die tijdens de tour gemaakt worden via Instagram worden gedeeld met relevante #.  Op deze manier genereren we aandacht voor de provincie.

De instatour ‘Eeuwenoude kerken’ bezocht de kerken in Zeerijp, Krewerd, Marsum en Noordbroek.
De instatour ‘Oneindige vergezichten’ bracht de deelnemers naar het Roegwold, Bezoekerscentrum Dollard, Termunterzijl en langs diverse prachtige vergezichten op wierdendorpen.

De resultaten van de fotografen waren te volgen op Instagram en facebook te volgen via de hashtag #instatour2019.  Het volgende blog beschrijft de dag van de tour ‘Eeuwenoude kerken’: https://www.visitgroningen.nl/nl/blogs/take-me-to-church

Aan de Instatours is ook een fotowedstrijd voor de deelnemers gekoppeld. De mooiste foto’s worden in het najaar in de kerk in Zeerijp tentoongesteld.