14 mei 2019 – In de periode eind maart – begin mei heeft Top van Groningen 4 bijeenkomsten voor ondernemers georganiseerd over de Wadden. Het doel was hen te informeren over het project ‘Duurzaam vermarkten van Waddenzee UNESCO Werelderfgoed’ en de kansen die dit project met zich meebrengt. Zeker met het oog op de extra promotionele aandacht die er de komende jaren zal zijn voor de Waddenkust.

Tijdens de bijeenkomsten zijn veel ideeën uitgewisseld en heeft Top van Groningen de ondernemers willen inspireren/stimuleren om concreet (nog meer) met de Wadden aan de gang te gaan, bijvoorbeeld middels het ontwikkelen van een product/route, het samenstellen van een arrangement, het organiseren van een evenement, etc. Bij voorkeur aanhakend bij de thema’s die binnen het project benoemd zijn. Deze producten kunnen vervolgens meegenomen worden in de regiopromotie en toeristische informatievoorziening van Eemsdelta (www.eemsdelta.groningen.nl), Groningen (www.visitgroningen.nl) (Marketing Groningen) en de Wadden (www.visitwadden.nl).

Tevens zijn de deelnemers geattendeerd op de Dag van het Wad. Dit jaar is het 10 jaar geleden dat de Waddenzee werd uitgeroepen tot Werelderfgoed. Een van de hoogtepunten in de jubileumvieringen is de ‘Dag van het Wad’ op 29 en 30 juni. Dit ‘open huis’ biedt een mooie kans om bij de consument een sterkere verbinding te leggen tussen de Wadden en Groningen. Inmiddels zijn er 22 activiteiten aangemeld die op 29 en of 30 juni plaats zullen vinden.

Lees meer over het Waddenproject