7 juni 2019 – Top van Groningen ondersteunt Stichting Stadsmarketing Delfzijl bij de stadspromotie van de binnenstad Delfzijl. Stadsmarketing Delfzijl wil Delfzijl als ‘Havenstad aan het Wad’ promoten. Binnen dit plan werd o.a. een etalagewedstrijd met het thema maritiem bedacht. Top van Groningen ondersteunde Stadsmarketing Delfzijl bij de organisatie en promotie van dit evenement. Het initiatief werd enthousiast opgepakt door de winkeliers; 20 ondernemers richten hun etalages/winkels in met een duidelijke knipoog naar haven, wad, zee en strand. Het publiek werd uitgenodigd om de maritieme sfeer te komen proeven en hun stem uit te brengen op hun favoriete etalage. De winkeliers gingen de strijd met elkaar aan om hun klanten te motiveren om op hen te stemmen. Uiteindelijk brachten 1200 inwoners hun stem uit. Op 7 juni werden de winnaars van de unieke Havenstad Bokaal bekend gemaakt.

Ook in de media was er aandacht voor de etalagewedstrijd:

De beleving in het centrum, de uitingen in de (sociale) media hebben een mooie bijdrage geleverd aan de propositie Havenstad Delfzijl.