toeristische Café

We organiseren 2x per jaar een Toeristische café. Hier treffen ondernemers, wethouders en medewerkers van Marketing Eemsdelta en andere bij de sector betrokkenen elkaar in een informele setting.

Met een informatief programma als aanleiding (wat iedere deelnemer kan/mag aandragen en/of verzorgen) treffen we elkaar op wisselende locaties in het gebied om een drankje met elkaar te drinken, elkaar te inspireren en kennis uit te wisselen.

Café toegang

Als deelnemer van Marketing Eemsdelta ben je van harte welkom in het café.

Meld je hier aan als deelnemer van Marketing Eemsdelta.

What's up?

Als verlengstuk van het Toeristisch café, is er een Whatsapp groep. Eentje waarin we ook tussen de café’s door elkaar van leuke, interessante (en relevante) zaken op de hoogte kunnen houden van leuke dingen: oplevering nieuw pand, nieuwe activiteit, opening museum, nieuwe fietsroute etc.

 

Exclusief voor deelnemers. Zit je nog niet in de groep en ben je deelnemer, geef dan je mobiele nummer door aan Wendy via wendy@marketingeemsdelta.nl



agenda 2024


Datum                                  Locatie                                  
Najaar 2024                         n.n.b.


Toeristisch café 3 april '24 - terugblik

Het Toeristisch café, dit keer gehouden in Ristorante dell Arte in Godlinze, was een geslaagde avond. Met een heerlijk diner van Roberto Santanera startte de avond, gevolgd door een presentatie van onze plannen voor 2024 en een inspirerend verhaal van Emil Klok over de voorstelling "De Grote Vloed". De foldermarkt bood een kans om netwerken te versterken en samenwerkingen te bevorderen. Daarnaast markeerde de avond de lancering van het Eemsdelta Magazine 2024, vol tips en routes voor zowel toeristen als inwoners, waarmee we samen de toeristische sector in Eemsdelta versterken.

Toeristisch Café 3 oktober '23 - terugblik

Tijdens deze bijeenkomst gaf Edwin van der Woude een presentatie met hierin een terugblik van 2023:

  • Campagne van Visit Groningen' Ga toch fietsen'
  • Samenwerking met Arriva ivm de 'Hangende Keukens' trein en o.a. Visit Wadden.
  • Promotie zowel off- als online.
  • Uitvoering van opdrachten zoals Open Monumentendag en de Campagne Zielsgelukkig in Delfzijl.

 

En een vooruitblik naar 2024 met o.a. een toelichting op onderstaande punten:

  • Delfsail - regiopromotie.                                                                   
  • Seizoenskrant en agenda.
  • Ticketing.
  • Verfijning toeristische informatiepunten / nieuwe narrowcasting met advertentiemogelijkheden.
  • Intensivering Social Media.
  • Rondje Zummer RTV Noord.
  • Contextcontent en AI? / Eemsdelta Academy?
  • Reisbureau de Ruimte.
  • Informatiepunt in het Forum.

Edwin sloot de presentatie af met een 'rondje langs de velden'. Ondernemers kregen de gelegenheid om iets te vertellen / vragen.

 

Wendy van Visit Wadden gaf een presentatie over Social Media met hierin de voordelen voor het kiezen van je doelgroep en hoe je hier social media voor in kan zetten. Een inspirerende sessie!

 

Uiteraard was er nadien tijd voor een hapje en een drankje en om even met elkaar bij te praten. 

3 april 2024 zal het volgende Toeristisch café georganiseerd worden. Wil je dit niet missen? Meld je dan alvast aan bij Wendy via communicatie@marketingeemsdelta.nl